vrijdag 29 oktober 2010

Foundation mood

Ik heb me de laatste tijd een beetje zitten verdiepen in foundation. Dat heb je waarschijnlijk ook al gemerkt aan mijn laatste haul. Ik heb nog eens in mijn staaltjes-lade zitten rommelen. En eigenlijk heb ik redelijk veel foundation staaltjes! Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om ze eens allemaal te testen. Er zitten dure, goedkope en midprice monstertjes bij. Laat ik beginnen met eentje van Clinique: de Superbalanced makeup foundation.

Wat belooft het?  Het is een vloeibare foundation met een olievrije dekking. Het hydrateert en absorbeert olie waar het nodig is. Geschikt voor de gecombineerde of vette huid.


Dit is de kleur Vanille. Ik heb het in een potje gedaan, zodat ik het meerdere keren kan proberen.

Wat doet het?  Hij smeert goed uit. Hij geeft een medium dekking. Maar ik vind dat hij onvoldoende matteert, integendeel! Het geeft een soort van gezonde glans aan je gezicht, ik hou er niet zo veel van, gezien mijn huid zowiezo al veel talg produceert en gaat glimmen. De kleur die ik heb is vanille, deze heeft een roze ondertoon en is eigenlijk niet zo geschikt voor mij.



Zou ik deze foundation opnieuw kopen?  Neen, matteert onvoldoende voor mij.

De Superbalanced makeup foundation zit in een flacon van 30 ml en kost rond de 27 euro. Er zijn 22 kleuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten