woensdag 13 oktober 2010

Foundation haul

Ik gebruik nu al zeker 2 jaar de 10 hours sleep effect foundation van Bourjois. Het is een vloeibare foundation, hij is zeer licht, je voelt hem niet. Het grote nadeel is: hij dekt vrijwel niet. Daarnaast blijft hij niet erg lang hangen. Tegen de avond ziet mijn gezicht er vlekkerig en terug glimmerig uit. Waarom gebruik ik hem dan al 2 jaar? Omdat hij wel bij mijn huidskleur past (de nr. 74, beige). Omdat ik het zoeken naar een goede foundation erg vermoeiend vind. En omdat ik gemakzuchtig ben...


Maar bon, er is hoop! Ik heb ondertussen goede reviews gelezen over de mousse foundations, deze zouden door hun luchtige textuur geschikt zijn voor de vettige huid. Vooral de matt morf trok mijn aandacht. Ik heb hem in de Kruidvat op mijn hand uitgeprobeerd. Eén van de kleuren matchte wel met mijn huidskleur. Hij kost 17,99 euro, wat wel veel is voor een foundation. En bovendien, las ik op sommige blogs dat je hem 'ziet zitten' op je gezicht. Dus eigenlijk twijfelde ik. De mousse foundation van Essence en Catrice leken me maar niks, er zat geen enkele bij die bij mijn huidskleur pastte.

Op een dag in de Di zag ik ineens dat ze daar een nieuw make-up merk hadden! Het was een hele rek vol met "Park Avenue" producten. Ze hadden oogschaduw, nagellak, blush, lipglossjes, terra poeder, compact poeder, en ja hoor, ook een mousse foundation!!! Voor maar 4,95 euro!!!


Dus wat heb ik aangeschaft: de healty mix foundation van Bourjois(heb er goeie reviews over gelezen, qua kleur lijkt het wat op mijn oude, dus ja, kon niet veel mis mee zijn), een mousse foundation en een terra powder van Park Avenue.


Ik kon niet wachten met de mousse foundation, dus ga ik deze eerst swatchen voor jullie:


De mousse foundation bestaat in 4 kleuren. Ik heb de nr. 2, sable. Hij voelt zeer smooth aan en smeert goed uit. Hij 'mengt' goed met je huidskleur. Zoals je kan zien op de foto, zie je hem amper zitten. Ik heb hem ondertussen ook al eens op mijn gezicht geprobeerd, en hij dekt fantastisch! Mijn huid ziet er super glad uit en hij matteert geweldig. I love it!



+ :  - prijs, kost maar 4,95 euro
      - dekt goed
      - matteert
      - je voelt hem niet zitten
      - kleur past zich aan aan je huid

- :   moet ik nog ontdekken.

Zou ik deze mousse foundation opnieuw komen? Ja, zeker!

Je kan Park Avenue producten in de Di kopen. De oogschaduw en nagellak kosten iets van een 3,90 euro. De mousse foundation kost 4,95. De terra of de compact poeders kosten 5,95 euro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten